Γιόγκα





Γιόγκα


Η γιόγκα πλασάρεται στην Δύση παραπλανητικά ως μια γυμναστική για ευεξία, ως μια πρακτική για να διατηρηθεί η καλή φυσική κατάσταση, ως ένας τρόπος για να φύγει το άγχος, μια οδός για να έχουμε πνευματική ανάταση
Θα παρουσιαστεί με διάφορα προσωπα όπως επιστήμη της ζωής όμως η αλήθεια είναι ότι ξεκίνησε ως μια τέχνη θανάτου. Η γιόγκα είναι μια τεχνική ασκήσεων για να πεθαίνουν ανώδυνα οι ηλικιωμένοι, αυτή η πλευρά όμως δεν γίνεται γνωστή αλλά παρουσιάζεται διαφορετικά. Στην γιόγκα θα δούμε την απόλυτη ακινησία του σώματος, τον μειωμένο ρυθμό ή και την πλήρη παύση της αναπνοής, την συγκέντρωση σε ένα σημείο, την ακινησία της σκέψης. 
Επιπλέον όταν γίνεται λόγος για την γιόγκα δεν παρουσιάζεται κάποια αναφορά για τον θρησκευτικό χαρακτήρα της, η γιόγκα και ο διαλογισμός κατατάσσονται στον Ινδουισμό και στον Βουδισμό, οι διάφοροι που έρχονται για να μας πουν για την γιόγκα είναι Ινδουιστές ή Βουδιστές. 
Εάν δούμε λοιπόν καλύτερα το θέμα θα παρατηρήσουμε ότι η γιόγκα δεν είναι μόνο μια σωματική εκγύμναση αλλά υπάρχει ξεκάθαρα ο θρησκευτικός χαρακτήρας, είναι ένα τμήμα και μάλιστα αναπόσπαστο μιας Ανατολικής θρησκείας.  Η γιόγκα είναι μια αποκάλυψη του θεού Κρίσνα στους ανθρώπους που στόχο έχει την ένωση του πιστού με τον Κρίσνα. 
Τα παραπάνω όμως δεν παρουσιάζονται εξ αρχής ώστε να είναι πιο εύκολο να παρασυρθεί κάποιος Ορθόδοξος στην γιόγκα Στην αρχή γίνεται λόγος για σωματική άσκηση, για θετική σκέψη και αργότερα θα γίνει λόγος για αυτογνωσία, έπειτα λόγος για άσραμ και να βρεθεί κάποιος γκουρού. 
Ο Μαχαρίσι Πατάντζαλι είπε για την Χάθα Γιόγκα ότι είναι ανεπίτρεπτος ο χωρισμός ασκήσεων και πνευματικού μέρους, έτσι λοιπόν είναι φανερό ότι αυτά δεν είναι γυμναστική αλλά έχουν σκοπό την εσωτερική ανάπτυξη οπότε ένας Ορθόδοξος δεν μπορεί να ασκείται την γιόγκα, εξάλλου πολλές αποφάσεις Ορθοδόξων συνδιασκέψεων έχουν αποφανθεί ότι ανήκει στις ασυμβίβαστες πρακτικές με την Ορθόδοξο πίστη. 
Εν τέλει η γιόγκα και όλα αυτά που προσφέρει είναι αποτέλεσμα ασκήσεως του σώματος, του εαυτού, που δεν βλέπεις παρά αυτού που βλέπεις.
Η γιόγκα θα παρουσιαστεί και ως φιλοσοφία ζωής, αλλά όχι ως θρησκεία, στην οποία φιλοσοφία συμπεριλαμβάνεται ενίοτε και συγκεκριμένη δίαιτα με φυσικές τροφές οι οποίες ευνοούν την καλή σωματική και πνευματική υγεία, τη σεξουαλικότητα αλλά οι συμβουλές όμως για κάποιες συγκεκριμένες δίαιτες απορρέουν από το γεγονός ότι ο Ινδουισμός αποδέχεται την μετενσάρκωση και έτσι το ζώο που θα σφαγεί ενδέχεται να είναι κάποιος μετεμψυχωμένος άνθρωπος δηλαδή έχουμε πίσω από την βιτρίνα μια ολόκληρη κοσμοθεωρία και γενικώς στην γιόγκα υπάρχει μια θολούρα και έντεχνη σύγχυση ώστε να είναι πιο εύπεπτη από τον Δυτικό άνθρωπο.
Ο διαλογισμός της γιόγκα θα παρουσιαστεί ότι ανεβάζει πνευματικά τον άνθρωπο, ότι του επιτρέπει να ξεπεράσει κάποια όρια είτε γνώσης είτε άλλα που έχουν οι απλοί άνθρωποι και με αυτόν θα γαληνεύσει το μυαλό ώστε να παρακάμψει την κακή καθημερινότητα να μην αποσπάται από διάφορα γεγονότα και αυτό γίνεται για να είναι πιο αποδεκτή στον σύγχρονο δυτικό άνθρωπο ο οποίος ζει μέσα στο άγχος και αποζητάει την ηρεμία.
Στην Ορθοδοξία έχουμε την αληθινή γαλήνη και ειρήνη και το βλέπουμε στα πλαίσια του Ορθοδόξου μοναχισμού αυτό ενώ εμπειρίες που λαμβάνουν χώρα στον διαλογισμό είναι νόθες εμπειρίες και δεν οδηγούν σε γαλήνη και ηρεμία και εν τέλει μπορούν να παρουσιαστούν κίνδυνοι για την ψυχική υγεία του ατόμου. 
Στον χώρο της γιόγκα είναι αρκετοί αυτοί που υποστηρίζουν ότι αν δεν είναι ο γκουρού καλός υπάρχει κίνδυνος ψυχικής ασθένειας. Ο Γκόπι Κρίσνα όταν αναφέρεται σε συναντήσεις με άτομα που τρελάθηκαν λέει ότι είναι πολύ γνωστό στην Ινδία ότι η Χάθα Γιόγκα μπορεί να οδηγήσει στην τρέλα. Έχοντας κάποιος λίγη ή και καθόλου ενημέρωση στο θέμα μπορεί να βρεθεί να εξασκεί αυτές τις πρακτικές που υποστηρίζουν ότι προσφέρουν πνευματική διαύγεια και ευνοούν την πνευματική πρόοδο αλλά εν τέλει να βρεθεί στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα και να καταλήξει να έχει είτε πρόβλημα με τον περίγυρο του είτε με νοητική ασθένεια. 
Αντί ηρεμία να έχει μεταπτώσεις και την μια στιγμή να είναι σε εφορία και την άλλη να σκέφτονται την αυτοκτονία και όλες αυτές οι επιπτώσεις να είναι τόσο δραματικές που να αλλάξει εντελώς η ζωή του ατόμου όχι προς το καλύτερο αλλά προς το πολύ χειρότερο. 
Ο Σρί Κρίσνα Πρέμ στο βιβλίο του Γιόγκα Μπαγκαβάτ Γκίτα λέει, επικίνδυνα συμπτώματα νευρώσεις και διάφορες άλλες ασθένειες μπορούν να προέλθουν από την εξάσκηση της Γιόγκα εάν δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο τελευταίο κεφάλαιο, και αλλού λέει, να εξασκηθεί κάποιος όπως κάνουν πολύ από περιέργεια είναι ένα λάθος που τιμωρείται με νεύρωση ή και χειρότερα, δηλαδή εννοεί τρέλα.
Αφαιρώντας τον Χριστό και κρατώντας οποιεσδήποτε ασκήσεις για να φτάσουμε το θείο, κρατώντας ακόμη και τις Ορθόδοξες ασκήσεις, ο άνθρωπος υπάρχει περίπτωση να γίνει έρμαιο του Σατάν, αυτό το έχουμε δει σε πάμπολλα περιστατικά, τώρα θυμάμαι ένα περιστατικό όπου κάποιον μοναχό ο διάβολος τον έβαλε να κοιτάζει τον ήλιο και τα μάτια του έπαθαν ή άλλος δυστυχής μοναχός πλανήθηκε και έπεσε από ένα γκρεμό γιατί νόμισε ότι ο Θεός θα ερχόταν να τον παραλάβει. 
Η γιόγκα και η πνευματική ασθένεια που παρουσιάζεται σε ορισμένους είναι αποτέλεσμα ενός ιδιορρύθμου καλέσματος των δαιμόνων που κάνουν τον άνθρωπο που τους κάλεσε δια μέσου της γιόγκα και του διαλογισμού παράφρονα.
Θα έλεγε κάποιος ότι η γιόγκα είναι αποκρυφισμός για αυτό και ο γιόγκι μπορεί να φαίνεται σαν ένας μοναχός αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας μάγος, είναι ένας σαμάνος που ενίοτε αποκτάει και διάφορες δυνάμεις. Η γιόγκα λοιπόν συνδέεται με τον αποκρυφισμό, ο Μπραχμανάντα λέει πίσω από κάθε μυστικισμό και αποκρυφισμό η γιόγκα είναι παρών.
Ο Ορθόδοξος μοναχισμός δεν έχει καμία σχέση με την γιόγκα και τους γκουρού, στον μοναχισμό δεν έχουμε τον ατομισμό που συναντούμε στην Γιόγκα, μπορεί να γίνεται ομαδικά η γιόγκα αλλά στην πραγματικότητα έχει κέντρο το άτομο, θα ακούσουμε, αυτοεξέλιξη, αυτογνωσία, αλλά αυτογνωσία στο να εννοήσει την δική του θεότητα το άτομο, αυτοεξέλιξη στο να θεωθεί μόνος.
Εν τέλει όμως το άτομο εξαφανίζεται στις ανατολικές θρησκείες μέρος των οποίων είναι η γιόγκα.
Οι ουπανισάδες λένε ότι η προσωπικότητα διαλύεται όπως το αλάτι σε μια θάλασσα, το αλάτι είναι παντού και όπως το αλάτι διαλύεται στον ωκεανό έτσι απορροφάται ο άνθρωπος. 
Στον Χριστιανισμό όμως ο άνθρωπος είναι το αλάτι της γης, δεν χάνεται ο άνθρωπος στην Ορθοδοξία ούτε εξαφανίζεται η ανθρώπινη προσωπικότητα μέσα σε ένα απρόσωπο Μπράχμα.
Στην Ορθοδοξία το σώμα δεν είναι φυλακή ούτε κάποιος αντίπαλος, ο άνθρωπος αναπλάθεται αναγεννιέται, ο Χριστός φέρνει την σωτηρία μέσω μιας ανάπλασης και όχι καταστροφής, η Σοφία Σολομώντος λέει ως χρυσόν εν χωνευτηρίω εδόκιμασε αυτούς σαν το χρυσάφι αναπλάθει ο Χριστός για αυτό η Ορθοδοξία σώζει τον άνθρωπο ως πρόσωπο.
Η θέωση στην Ορθοδοξία ούτε καταργεί, ούτε εκμηδενίζει, ούτε απορροφά, ούτε καταστρέφει την προσωπικότητα σε μια απρόσωπη κατάσταση, αλλά αντίθετα φέρνει ξανά τον άνθρωπο στην πραγματική του κατάσταση  Ο άνθρωπος δεν εξαφανίζεται μόνο στις Ανατολικές θρησκείες αλλά και σε αιρέσεις οι οποίες έχουν και αυτές ως εφευρέτη τον Διάβολο. 
Παντού εκτός της Ορθοδοξίας ο άνθρωπος χάνεται και εξαφανίζεται και ανάλογα με το κλαδί του δέντρου με τους θανατηφόρους καρπούς είτε αυτό θα γίνει απροκάλυπτα είτε συγκαλυμμένα αφού κάποιες θεωρίες φορούν Χριστιανικότερο προσωπείο από κάποιες άλλες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου