Ο Σαούλ ο Σαμουήλ και η νεκρομάντισσα



7/4/2017

Ο Σαούλ η μάντισσα και ο Σαμουήλ
Εμφανίστηκε στον Σαούλ ο προφήτης Σαμουήλ;
και απεκρίνατο αυτώ Σαμουήλ ο προφήτης
Σήμερα 7/4/2017 εορτή μάρτυρος Καλλιοπίου εν Πέργη, μαρτύρων Ακυλίνας και Ρουφίνου και των συν αυτοίς διακοσίων
 
 
Ο προφήτης που δεν ήταν προφήτης
 
Αγαπητοί σε αυτήν την δημοσίευση θα δούμε εν συντομία ένα περιστατικό με τον Σαούλ ο οποίος μέσω μιας νεκρομάντισσας αφελώς προσπάθησε να καλέσει το πνεύμα του Σαμουήλ του προφήτη ώστε να λάβει κάποιες πληροφορίες. Ο Ισραηλιτικός λαός περιτριγυριζόταν από τους δαίμονες, δηλαδή τους θεούς των εθνών. Αυτοί είχαν διάφορους μάντεις οι οποίοι έδιναν αφενός ψευτοενδείξεις ώστε να γίνουν πιστευτοί οι θεοί πίσω από τους οποίους κρύβονταν ενώ αφετέρου παράσερναν τους ανθρώπους σε πλάνη με διάφορα σημεία δια μέσω των οποίων οι αρχαίοι συνέχιζαν να πιστεύουν στους "θεούς". Ας φέρουμε κατά νου το πνεύμα πύθωνος που είχε η κοπέλα η οποία έκανε την μάντισσα. Στο επίμαχο περιστατικό ο Σαούλ ζητάει την βοήθεια μιας μάντισσας ώστε να ρωτήσει τον προφήτη Σαμουήλ τι θα κάνει. Ξεκινάει άσχημα την αναζήτηση με το εμπιστευθεί την μάντισσα αντί τον Θεό και κάνοντας αυτό το λάθος γίνεται έπειτα έρμαιο Διαβόλου. Ο Διάβολος αφού κερδίζει την εμπιστοσύνη του έπειτα τον οδηγεί στην απελπισία. Καί εἶπεν αὐτῷ· ἄνδρα ὄρθιον ἀναβαίνοντα ἐκ τῆς γῆς, καί οὗτος διπλοΐδα ἀναβεβλημένος. καί ἔγνω Σαούλ, ὅτι οὗτος Σαμουήλ, καί ἔκυψεν ἐπί πρόσωπον αὐτοῦ ἐπί τὴν γῆν καί προσεκύνησεν αὐτῷ. Α' Βασ. 28,14 Ο Σαούλ ρώτησε την μάντισσα, τι ακριβώς είδες; Εκείνη απάντησε είδα ένα όρθιο άνδρα να ανεβαίνει από τον Άδη και ήταν ντυμένος με διπλοΐδα. Αμέσως ο Σαούλ αντελήφθη ότι αυτός ήταν ο Σαμουήλ, έσκυψε μέχρις εδάφους το πρόσωπό του και προσκύνησε τον Σαμουήλ
Με την λέξη διπλοΐδα εννοεί χιτώνα, έχει αυτό το όνομα επειδή τυλίγεται στο σώμα διπλά. Εδώ η μάντισσα κερδίζει την εμπιστοσύνη του Σαούλ απλά λέγοντας του ότι βλέπει κάποιον με την ενδυμασία του Σαμουήλ. Το ίδιο προσπαθούσε να κάνει και το πονηρό πνεύμα που ήταν στην κοπέλα στους Φιλίππους, δηλαδή προσπάθησε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων. Λέγοντας το πονηρό πνεύμα την αλήθεια, δηλαδή ότι ο Παύλος και ο Σίλας είναι άνθρωποι του Θεού, προσπαθούσε να παρασύρει στο ψέμα. Θα αποκτούσε κύρος με αυτό όμως μετά θα παρέσερνε τους ανθρώπους. Δηλαδή ο Διάβολος ακόμη και όταν λέει την αλήθεια αυτό γίνεται για κακό σκοπό. Στον επόμενο στίχο διαβάζουμε: καί εἶπε Σαμουήλ· ἱνατί παρηνώχλησάς μοι ἀναβῆναί με; καί εἶπε Σαούλ· θλίβομαι σφόδρα, καί οἱ ἀλλόφυλοι πολεμοῦσιν ἐν ἐμοί, καί ὁ Θεός ἀφέστηκεν ἀπ᾿ ἐμοῦ καί οὐκ ἐπακήκοέ μοι ἔτι καί ἐν χειρί τῶν προφητῶν καί ἐν τοῖς ἐνυπνίοις· καί νῦν κέκληκά σε γνωρίσαι μοι τί ποιήσω. Α' Βασ. 28,15 Ο Σαμουήλ είπε προς τον Σαούλ, γιατί με ενόχλησες και με κάλεσες να ανεβώ εδώ; Απάντησε ο Σαούλ, βρίσκομαι σε πολύ μεγάλη θλίψη. Οι αλλόφυλοι πολεμούν εναντίον μου, ο Θεός έχει απομακρυνθεί από εμένα και δεν με ακούει πλέον αν και τον παρακαλώ. Δεν μου απαντά ούτε δια μέσου των προφητών ούτε με ενύπνια. Και τώρα σε έχω καλέσει για να μου πεις και να με συμβουλέψεις τι πρέπει να κάνωΤο διαβολικό πνεύμα αφού πρώτα κερδίζει την εμπιστοσύνη του Σαούλ έπειτα τον παρασέρνει οδηγώντας τον στην απελπισία, το μεγαλύτερο όπλο του Διαβόλου καί ἔσπευσε Σαούλ καί ἔπεσεν ἑστηκώς ἐπί τὴν γῆν. Α Βασ. 28,20 έπεσε ο Σαούλ κάτω από τον φόβο. Έπειτα έρχεται είτε η αυτοκτονία είτε κάτι άλλο και εν τέλει η απώλεια Ας θυμηθούμε τον Ιούδα όπου το ίδιο έγινε και με αυτόν. Ο υποτιθέμενος Σαμουήλ εμφανίζεται λέγοντας "γιατί με ενοχλείς". Ε
ίναι εντελώς εξόφθαλμο ότι εδώ πρόκειται περί πονηρού πνεύματος διότι αφενός καλείται μέσω της νεκρομάντισσας και αφετέρου διότι οι άγιοι ακόμη και στην Παλαιά Διαθήκη δεν έχουν ανάγκη να καλεστούν ώστε να επέμβουν υπέρ της βοήθειας κάποιου. Δηλαδή δεν παρενοχλούνται από την τάχα ωραία ησυχία τους εάν κάποιος τους ζητάει βοήθεια αλλά αντιθέτως αυτοί οι ίδιοι προσεύχονται από μόνοι τους για την κατάσταση. Καί εἶπε Κύριος πρός με· ἐάν στῇ Μωσῆς καί Σαμουὴλ πρό προσώπου μου, οὐκ ἔστιν ἡ ψυχή μου πρός αὐτούς· ἐξαπόστειλον τόν λαόν τοῦτον, καί ἐξελθέτωσαν. Ο Κύριος λέγει στον προφήτη Ιερεμία ότι ακόμη και εάν σταθούν ενώπιον του προσευχόμενοι ο Μωυσής και ο Σαμουήλ αυτός δεν θα τους ακούσει. Εδώ εμφανίζονται από τον Θεό δύο σωματικά νεκροί να προσεύχονται υπέρ του λαού και θα ήταν εντελώς παράδοξο να ομιλεί έτσι ο Θεός εάν οι νεκροί ήταν σε ύπνο ή εάν δεν προσεύχονταν για τους επί γης. Εξ άλλου ο Ιερεμίας στον οποίο λέει αυτά τα λόγια ο Χριστός είναι στην ίδια θέση με τους δύο που αναφέρονται. Δεν χρειάζεται να ειπωθεί ότι ο Ιερεμίας δεν είναι ο οποιοσδήποτε προφήτης αλλά ένας μέγας προφήτης. Δηλαδή ο Ιερεμίας και μεγάλη παρρησία έχει και προφήτης είναι, δεν τον υποτιμάει ο Θεός ώστε να του λέει "καλά εσύ, αλλά ούτε αυτούς που έχω σε μεγάλη υπόληψη δεν θα τους ακούσω αν προσευχηθούν". Εδώ έχουμε να προσεύχεται ο ζωντανός προφήτης και ο Κύριος προσθέτει δύο νεκρούς προφήτες. Οπότε αφενός μας δείχνει ότι οι νεκροί ενδιαφέρονται περισσότερο, δύο προς έναν, αφετέρου με όλο αυτό του λέει το εξής "νεκροί και ζώντες αν προσευχηθούν δεν θα τους ακούσω". Επίσης η Αποκάλυψη μας δείχνει καθαρά ότι αυτοί που είναι στον ουρανό προσεύχονται, ἵνα δώσῃ ταῖς προσευχαῖς τῶν ἁγίων πάντων ἐπί τό θυσιαστήριον τό χρυσοῦν τό ἐνώπιον τοῦ θρόνου, φυσικά το ίδιο έκαναν και οι προ Χριστού. Επιπλέον αυτών η νεκρομάντισσα δεν είχε καμία εξουσία και δύναμη να καλέσει οποιοδήποτε πνεύμα δικαίου. Αντιθέτως οι δίκαιοι έχουν εξουσία εναντίων όφεων και σκορπίων, του αρχαίου όφι Διαβόλου και αυτό δεν είναι μόνο στην Καινή Διαθήκη. Οι δίκαιοι δεν είναι στις υπηρεσίες του κάθε μάντη αλλά Σατανάς όμως έχει στις υπηρεσίες του του μάντεις και ως γνωστόν μπορεί να μεταμφιεστεί ακόμη και σε άγγελο. Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε διάφορες διηγήσεις ότι έχει παρασύρει στην πλάνη ή ακόμη και στον θάνατο όπως επί παραδείγματι έγινε με κάποιον μοναχό στον Άγιο Όρος ο οποίος πλανήθηκε και με τις διάφορες εμφανίσεις νόμισε ότι αγίασε και εν τέλει μετά από ψεύτικη υπόδειξη ότι ο Χριστός κάποια συγκεκριμένη ώρα και ημέρα θα έλθει να τον πάρει στον ουρανό, ανέβηκε σε ένα βράχο και έπεσε ο δυστυχής και σκοτώθηκε.
Ζήτησε ο Σαούλ συμβουλή ή πολλοί ζητάνε και σήμερα συμβουλές και υποδείξεις όμως η Γραφή μας δηλώνει ξεκάθαρα ότι ο Διάβολος δεν γνωρίζει το μέλλον.
Δεν το γνωρίζει γιατί είναι κτίσμα και μέσα στον χρόνο όπως κάθε κτίσμα, όποιος πιστέψει ότι το γνωρίζει αποδίδει στον Σατάν Θεϊκές ιδιότητες. Αστρολόγοι μέντιουμ χαρτορίχτρες καφετζούδες είναι αδύνατον να γνωρίζουν το μέλλον. Δείτε ανάρτηση Πόλεμος του Διαβόλου κεφάλαιο, Το οπλοστάσιο Σατάν. Το ότι καμία φορά εμφανίζεται να "γνωρίζει" εντός εισαγωγικών το μέλλον αυτό είναι απόρροια υπολογισμού, συνεργασίας και γνώσης ή εμπειρίας.  
Υπολογισμού: ο Σατάν μπορεί να υπολογίζει καλύτερα από όλους τους υπερ-υπολογιστές μαζί, έτσι μπορεί να υπολογίσει μελλοντικές καταστάσεις με μεγάλη επιτυχία. 
Συνεργασίας: συνεργάζεται με τα άλλα δαιμόνια, έχει διασύνδεση νοερή. Έτσι μπορεί να ξέρει γεγονότα πολύ γρήγορα και ακριβώς την στιγμή που πραγματοποιούνται.
Γνώσης: ο Σατάν έχει δει δισεκατομμύρια περιπτώσεις και όπως κατατάσσει τον κάθε ένα σε κάποια κατηγορία ώστε να του επιτίθεται αναλόγως ειδάλλως θα είχε αποτυχία, έτσι προβλέπει εξελίξεις σύμφωνα με την προσωπικότητα και πολλά άλλα πράγματα.
Υπάρχει και η περίπτωση όπου ο Σατάν δημιουργεί την προφητεία εκ των υστέρων,
όμως αυτό δεν είναι "μέλλον" από συνδυασμό δεδομένων που δίνουν αποτέλεσμα αλλά απλώς απάτη. Πάρα πολλές φορές το μέλλον που θα αναφέρει ο Διάβολος είναι απλά δημιουργημένο, τουτέστιν θα πει κάτι τάχα μελλοντικό και έπειτα το δημιουργεί ο ίδιος με καταστάσεις ώστε ότι έχει πει να φανεί προφητικό. Οπότε ο Διάβολος, ο αστρολόγος, ο μάγος, το μέντιουμ, η καφετζού, έχει "προβλέψει" την κατάσταση, ο άνθρωπος υποψήφιο θύμα του δίνει εμπιστοσύνη και έτσι γίνεται πνευματικός καθοδηγητής του ανθρώπου εκείνου ο Σατάν. Λαμβάνοντας υπόψιν το ότι είναι πνεύμα και δεν τον εμποδίζουν κλειστές πόρτες ή κρυφές συναντήσεις ενώ επιπλέον βλέπει πράγματα που δεν μπορεί να δει ο άνθρωπος, τότε μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε γιατί ενίοτε ο Σατάν "γνωρίζει" μελλοντικά γεγονότα. Στην πραγματικότητα όμως αυτά δεν είναι γνήσια γνώση του μέλλοντος. Με όλα τα ανωτέρω θα πει ο ίδιος ή διαμέσω υπηρετών του επί παραδείγματι "δεν θα πας το ταξίδι" και θα βγει αληθινός. Αυτό όμως βγήκε αληθές διότι επί παραδείγματι μόλις έχει δει μια βλάβη στο μέσο μεταφοράς. Σε άλλες περιπτώσεις ο Σατάν θα πει ότι θα γίνει το τάδε ή το δείνα το οποίο όμως είναι αποτέλεσμα απλά άριστου υπολογισμού ο οποίος έχει λάβει υπόψιν κρυφές συζητήσεις ή πράξεις. Άλλες φορές επειδή δεν τον εμποδίζει φυσικό εμπόδιο θα δει τα σχέδια κάποιου ή τις συζητήσεις του και έπειτα θα πει δήθεν προφητεία ότι "θα συμβεί το τάδε". Αυτό ίσως ακούγεται δελεαστικό όμως μια ύπαρξη όπως ο Σατάν δεν ούτε είναι θύμα ούτε στις υπηρεσίες του κάθε ενός όπως παρατηρούμε και από τον Σαούλ ή το Ιούδα. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο Σατάν δεν αποκαλύπτει καθόλου εύκολα το μέλλον που έχει υπολογίσει για τον εαυτό του ή τα κρυφά που έχει ακούσει ή έχει δει. Στις περιπτώσεις που το κάνει πάντοτε αυτό γίνεται ώστε να χρησιμοποιήσει τους ανθρώπους. Έτσι το μέλλον ή οι πληροφορίες τις οποίες αποκαλύπτει είναι είτε με παραπλανητικό τρόπο είτε μέρος του συνόλου και αυτό το κάνει επειδή βολεύει τον σχεδιασμό του. Ο Σατάν έχει σχέδιο ώστε αφενός να παρασύρει σε άσχημες καταστάσεις το υποψήφιο θύμα και αφετέρου να το κάνει όπλο Σατάν ώστε αυτό να παρασύρει άλλους. Σε πολλές περιπτώσεις ο Σατάν θα βγάλει εκ των υστέρων προφητικό τον λόγο μέντιουμς και χαρτοριχτρών. Τουτέστιν θα ειπωθεί ένα δήθεν μελλοντικό γεγονός το οποίο συμφέρει τον Σατάν και αυτός θα το δημιουργήσει αργφότερα ώστε να φανεί ότι υπήρξε προφητεία. Με όλα τα ανωτέρω θα προβλέψει σωστά αρκετά ή και πολλά και σκοπεύει ώστε ο άνθρωπος να δώσει εμπιστοσύνη σε ονειροκρίτες χαρτορίχτρες αστρολόγους μάγους μέντιουμς και κατ' επέκταση εμπιστοσύνη σε αυτόν. Αρχικά δηλαδή θα αλλάξει την εμπιστοσύνη του ανθρώπου, από τον Θεό στον μάγο μέντιουμ, αστρολόγο. Έπειτα θα τον χειραγωγεί ώστε να τον κάνει ένα στρατιώτη του ο οποίος θα αποτρέπει ευνοϊκές καταστάσεις, θα φέρνει εμπόδια στον εαυτό του και στους άλλους χωρίς να το ξέρει και γενικώς θα τον έχει ώστε να είναι ένας συνεργάτης του στο κακό. Αυτά που κάνει ο Σατάν είναι μίμηση της ενέργειας του Αγίου Πνεύματος το οποίο πραγματικά γνωρίζει το μέλλον οπότε έτσι προλέγει ή πληροφορεί τους Αγίους για διάφορα γεγονότα και με αυτό ενεργεί απόλυτα κατάλληλα για τον κάθε ένα ώστε να σωθεί. Δηλαδή οι αιρετικοί λέγοντας ότι οι Άγιοι που είναι στον ουρανό "δεν βλέπουν δεν ακούν" όχι μόνο τους έχουν κλείσει τον Άδη ο οποίος έχει καταργηθεί για τους δίκαιους, αλλά τους αρνούνται το γνήσιο ενώ παραδέχονται το κίβδηλο, την απομίμηση, άρα τους έχουν χειρότερα από τους δαίμονες. Το πονηρό πνεύμα λέει την αλήθεια στον Σαούλ αλλά όπως είδαμε η εκφορά της αληθείας από τον Διάβολο γίνεται πάντα με κακό σκοπό. Καί εἶπε Σαμουήλ· ἱνατί ἐπερωτᾷς με; καί Κύριος ἀφέστηκεν ἀπό σοῦ καί γέγονε μετά τοῦ πλησίον σου· καί πεποίηκε Κύριός σοι καθώς ἐλάλησε Κύριος ἐν χειρί μου, καί διαῤῥήξει Κύριος τὴν βασιλείαν σου ἐκ χειρός σου καί δώσει αὐτὴν τῷ πλησίον σου τῷ Δαυίδ διότι οὐκ ἤκουσας φωνῆς Κυρίου καί οὐκ ἐποίησας θυμόν ὀργῆς αὐτοῦ ἐν Ἀμαλήκ, διά τοῦτο τό ῥῆμα ἐποίησε Κύριός σοι ἐν τῇ ἡμέρᾳ ταύτῃ καί παραδώσει Κύριος τόν Ἰσραὴλ μετά σοῦ εἰς χεῖρας ἀλλοφύλων, καί αὔριον σύ καί οἱ υἱοί σου μετά σοῦ πεσοῦνται, καί τὴν παρεμβολὴν Ἰσραὴλ δώσει Κύριος εἰς χεῖρας ἀλλοφύλων. Α' Βασ. 28,16-19 Δηλαδή, ο Σαμουήλ του απάντησε γιατί με ρωτάς; Εγώ δεν μπορώ πλέον να σε βοηθήσω, γιατί ο Κύριος έχει απομακρυνθεί από σένα και είναι προστάτης και βοηθός του Δαυίδ. Ο Κύριος έκανε ο,τι είχε προφητεύσει δια μέσω εμού. Θα αφαιρέσει ο Κύριος από σένα την βασιλεία και θα την δώσει στον Δαυίδ διότι δεν υπάκουσες στην φωνή του ώστε να πολεμήσεις τους Αμαληκίτες και να εκτελέσεις εναντίον αυτών όσα η δικαία οργή του επέβαλλε. Για αυτόν τον λόγο θα επιφέρει ο Κύριος τιμωρία εναντίον σου. Ο Κύριος θα παραδώσει μαζί με εσένα και όλους τους Ισραηλίτες στα χέρια των αλλοφύλων. Αύριο εσύ και τα παιδιά σου θα φονευθούν από τους Φιλισταίους και ολόκληρη η παρεμβολή των Ισραηλιτών θα δοθεί από τον Κύριο στα χέρια των Φιλισταίων.
Το πονηρό πνεύμα λέγοντας αυτά τα λόγια τον παρασύρει στην απελπισία. Δεν του απαντάει όπως ένας άνθρωπος του Θεού ώστε να προσπαθήσει να τον συνεφέρει ή να τον παρηγορήσει αλλά απλά του λέει ότι δεν γίνεται τίποτα για την κατάσταση και ότι το τέλος είναι προδιαγεγραμμένο. Και στους Νινευίτες είχε προφητευθεί καταστροφή αλλά όταν μετανόησαν δεν καταστράφηκε η πόλη. Ο δε Ιωνάς όταν δεν πραγματοποιήθηκε αυτό που είχε προφητεύσει στενοχωρήθηκε και ο Θεός τον διδάσκει ότι δέχεται την μετάνοια. Είναι εκεί για να σώσει όχι για να καταστρέψει. 
Στον Εζεκία προστέθηκαν 15 χρόνια ζωής ενώ του είχε προφητευθεί ότι θα πέθαινε από αρρώστια, ἦλθε πρός αὐτόν Ἡσαΐας υἱός Ἀμώς ὁ προφήτης καί εἶπε πρός αὐτόν· τάδε λέγει Κύριος· τάξαι περί τοῦ οἴκου σου, ἀποθνήσκεις γάρ σύ καί οὐ ζήσῃ. Ησ. 38,1. Αρρώστησε βαριά ο Εζεκίας μέχρι θανάτου. Ήλθε προς αυτόν ο Ησαΐας και του είπε "αυτά λέει ο Κύριος, τακτοποίησε τα του οίκου σου διότι τώρα θα πεθάνεις, δεν θα ζήσης πλέον. 
Ο Κύριος όμως είδε την προσευχή του και τον θεράπευσε, πορεύθητι καί εἰπόν Ἐζεκίᾳ· τάδε λέγει Κύριος ὁ Θεός Δαυίδ τοῦ πατρός σου· ἤκουσα τῆς προσευχῆς σου καί εἶδον τά δάκρυά σου ἰδού προστίθημι πρός τόν χρόνον σου δεκαπέντε ἔτη·.
Ο πραγματικός Σαμουήλ θα μπορούσε να πει πολλά και διάφορα στον Σαούλ όπως επί παραδείγματι ότι εάν μετανοούσε και άκουγε τον Θεό τότε αυτός θα ήταν βοηθός του διότι η εύνοια του Θεού προς τον Δαυίδ δεν ήταν προσωποληπτική.
Για το θέμα διαβάζουμε στα Παραλειπόμενα καί ἀπέθανε Σαούλ ἐν ταῖς ἀνομίαις αὐτοῦ, αἷς ἠνόμησε τῷ Θεῷ κατά τόν λόγον Κυρίου, διότι οὐκ ἐφύλαξεν· ὅτι ἐπηρώτησε Σαούλ ἐν τῶ ἐγγαστριμύθῳ τοῦ ζητῆσαι, καί ἀπεκρίνατο αὐτῷ Σαμουὴλ ὁ προφήτης· καί οὐκ ἐζήτησε Κύριον, καί ἀπέκτεινεν αὐτόν καί ἐπέστρεψε τὴν βασιλείαν τῷ Δαυίδ υἱῷ Ἰεσσαί. Α' Παραλ. 10,13-14. Κατ' αυτόν τον τρόπο πέθανε ο Σαούλ εξ αιτίας των παρανομιών του, τις οποίες διέπραξε ενώπιον του Θεού, διότι παρέβη τον λόγο του Κυρίου και δεν φύλαξε τον νόμο του. Μια από τις παρανομίες του ήταν και το ότι πήγε να συμβουλευθεί την μάγισσα για να μάθει το μέλλον του και πήρε απόκριση από τον προφήτη Σαμουήλ. Δεν συμβουλεύθηκε τον Κύριο και ο Κύριος παραχώρησε τον τραγικό αυτό θάνατο στον Σαούλ και έδωσε την βασιλεία του Ισραηλιτικού λαού στον Δαυίδ, τον γιό του Ιεσσαί.
Εάν κάποιος ζητήσει προφήτη ή άλλον άνθρωπο του Θεού ζητάει τον ίδιο τον Θεό διότι ο Κύριος έχει ορίσει τους αποστόλους τους προφήτες τους αγίους βοηθούς μας αλλά και οδηγούς μας προς αυτόν. Είναι δρόμοι που οδηγούν στην Οδό στην Αλήθεια και την Ζωή. Ο Αβραάμ στην παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου ομιλεί προς τον πλούσιο με εξουσία ενώ τα λόγια του εάν τα παρατηρήσουμε είναι ακριβώς σαν να ομιλεί ο ίδιος ο Χριστός, δεν το σκέφτεται ούτε λέει κάτσε να ρωτήσω τον Θεό, ο δε απόστολος λέγει υπὲρ Χριστοῦ οὖν πρεσβεύομεν, δηλαδή αντί του Χριστού πρεσβεύουμε. Θα ήταν αδύνατον να εμφανιστεί ο Σαμουήλ έπειτα από απαίτηση της μάντισσας. Θα ήταν αδύνατον το να πάει κάποιος στην μάντισσα και αυτό να είναι αμαρτία αλλά έπειτα να έρθει ο Σαμουήλ στην μάντισσα και αυτό να είναι καλό. Θα ήταν αδύνατον να έχει πει ο Θεός ότι είναι αμαρτία να πας στην μάντισσα αλλά ένας προφήτης να εμφανίζεται και με αυτό να ευνοεί αμαρτωλή κατάσταση. Με όλα αυτά κατανοούμε ότι η φράση, αποκρίθηκε ο Σαμουήλ ο προφήτης ο Σαούλ δεν ζήτησε τον Κύριο, μας βεβαιώνει ότι πονηρό πνεύμα πλάνησε τον Σαούλ. Καί ἐάν εἴπωσι πρός ὑμᾶς· ζητήσατε τούς ἐγγαστριμύθους καί τούς ἀπό τῆς γῆς φωνοῦντας, τούς κενολογοῦντας, οἳ ἐκ τῆς κοιλίας φωνοῦσιν, οὐχί ἔθνος πρός Θεόν αὐτοῦ ἐκζητήσουσι; τί ἐκζητοῦσι περί τῶν ζώντων τούς νεκρούς; Ησ. 8,19 Εάν οι ασεβείς και άπιστοι άνθρωποι σας πουν, αναζητήστε τους μάγους για να παρέτε από αυτούς πληροφορίες και οδηγίες, αναζητήστε εκείνους οι οποίοι φωνάζουν τους νεκρούς, εσείς αυτούς τους αγύρτες οι οποίοι μιλούν από την κοιλιά τους μην τους ακούσετε. Διότι δεν είναι το σωστό και προτιμητέο να απευθυνθεί το έθνος προς τον Θεό και από αυτόν να ζητήσει καθοδήγηση; Τι ζητούν να μάθουν και τι θα βρουν οι ζώντες που καταφεύγουν στους νεκρομάντεις; Ο Σαούλ θα μπορούσε να μετανοήσει και να προσευχηθεί, θα μπορούσε να απευθυνθεί στον Θεό επίμονα και να ζητήσει καθοδήγηση θα μπορούσε εν τέλει να δει ότι ο Θεός οτιδήποτε κάνει είναι σωτήριο ακόμη και κάτι το δυσάρεστο. Δυστυχώς όμως ο Σαούλ έτρεξε στην μάντισσα. Από εκεί και έπειτα έγινε παιχνίδι στα χέρια του διαβόλου. Εν τέλει έχουμε τα εξής στοιχεία για το θέμα, όποιος συμβουλεύεται τον προφήτη συμβουλεύεται τον Κύριο, εδώ όμως έχουμε αντιδιαστολή, του μίλησε ο προφήτης - δεν ζήτησε τον Κύριο, όμως ο προφήτης είναι στόμα Κυρίου. Υπήρχε εντολή να μην αποτείνονται σε μάντεις και τα όμοια. Η νεκρομάντισσα δεν έχει καμία δύναμη επάνω στους δίκαιους, αντιθέτως οι δίκαιοι έχουν επάνω στους μάντεις και τον πατέρα τους Διάβολο. Ο δήθεν Σαμουήλ ομιλεί ψυχρά και πονηρά όχι με αγάπη όπως ο Αβραάμ στον πλούσιο. Επιπλέον του λέγει ότι τον ενοχλεί πράγμα που δεν έκανε ο Αβραάμ στον πλούσιο για τον οποίο σημειωτέον έχουν τελειώσει τα πράγματα, ο πλούσιος ήταν ήδη στην φωτιά. Ο Αβραάμ προσφέρει παρηγοριά στον πλούσιο με το να του μιλήσει, ο δήθεν Σαμουήλ του λέει ότι δεν γίνεται τίποτα, τέλος, αύριο θα πεθάνεις. Είναι αμαρτία να απευθυνθείς σε μάγους μέντιουμς και τα σχετικά όμοια, πως θα ήταν δυνατόν να είναι αμαρτία για τον Σαούλ αλλά όχι για τον Σαμουήλ ή πως θα ήταν δυνατόν να έρθει ο Σαμουήλ οπότε με αυτό να ευνοεί μια αμαρτωλή κατάσταση ένας προφήτης;
Εν τέλει γίνεται φανερό ότι ο επίμαχος στίχος καί ἀπεκρίνατο αὐτῷ Σαμουὴλ ὁ προφήτης· Α' Παραλ. 10,13 δεν είναι λάθος μετάφραση ή παράδοξος διότι και στο Α' Βασιλειών βλέπουμε να αναφέρεται ότι μιλάει ο Σαμουήλ, καί εἶπε Σαμουήλ· ἱνατί ἐπερωτᾷς με; καί Κύριος ἀφέστηκεν ἀπό σοῦ καί γέγονε μετά τοῦ πλησίον σου· στίχος 28,16, καί ἔσπευσε Σαούλ καί ἔπεσεν ἑστηκώς ἐπί τὴν γῆν καί ἐφοβήθη σφόδρα ἀπό τῶν λόγων Σαμουήλ· στίχος 28,20. Η φράση δημιουργεί εκ πρώτης όψεως πολλαπλές απορίες όπως επί παραδείγματι πως είναι δυνατόν να πηγαίνουν Σαούλ και Σαμουήλ στην μάντισσα και να είναι αμαρτία για τον ένα αλλά όχι για τον άλλον. Πως είναι δυνατόν ο Θεός να ευνοεί την μάντισσα με το να επιτρέπει να εμφανιστεί ο Σαμουήλ έστω για μια μοναδική φορά οπότε έπειτα η μάντισσα αποκτά κύρος και μια στρατιά από άλλους θα αναζητούν για απαντήσεις τον Σαμουήλ; Η πραγματικότητα είναι ότι η Βίβλος κάνει αναφορά όχι στο ποιος πραγματικά απάντησε στον Σαούλ αλλά στο ποιόν έβλεπε ο πλανεμένος Σαούλ να του απαντά. Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα λεγόμενα είναι σαν να μας λέει: και του αποκρίθηκε ο "Σαμουήλ". Όλα μας κάνουν φανερό ότι ο Σαούλ πλανήθηκε βλέποντας Σαμουήλ αλλά στην πραγματικότητα αυτό που του μιλούσε ήταν πονηρό πνεύμα. Για καλύτερη κατανόηση δείτε την ομιλία του γέροντα Δανιήλ ο άγγελος που δεν ήταν άγγελος.


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου