Ο Σαούλ ο Σαμουήλ και η νεκρομάντισσα



7/4/2017

Ο Σαούλ η μάντισσα και ο Σαμουήλ
Εμφανίστηκε στον Σαούλ ο προφήτης Σαμουήλ;
και απεκρίνατο αυτώ Σαμουήλ ο προφήτης

Ο προφήτης που δεν ήταν προφήτης
Αγαπητοί χαίρετε, σε αυτήν την δημοσίευση θα δούμε εν συντομία ένα περιστατικό με τον Σαούλ
ο οποίος μέσω μιας νεκρομάντισσας αφελώς και ανόμως προσπάθησε να καλέσει το πνεύμα του Σαμουήλ του προφήτη ώστε να λάβει κάποιες πληροφορίες. Ο Ισραηλιτικός λαός περιτριγυριζόταν από τους δαίμονες, δηλαδή τους θεούς των εθνών, αυτοί είχαν διάφορους μάντεις οι οποίοι έδιναν αφενός ψευτο-ενδείξεις ώστε να γίνουν πιστευτοί οι θεοί πίσω από τους οποίους κρύβονταν αφετέρου παράσερναν τους ανθρώπους σε πλάνη με διάφορα σημεία με τα οποία οι αρχαίοι συνέχιζαν να πιστεύουν στους θεούς τους. Ας φέρουμε κατά νου το πνεύμα πύθωνος που είχε η κοπέλα και έλεγε μαντείες.
Στο επίμαχο περιστατικό ο Σαούλ ζητάει την βοήθεια μιας μάντισσας ώστε να ρωτήσει τον προφήτη Σαμουήλ στο τι θα κάνει. Ξεκινάει άσχημα με το εμπιστευθεί την μάντισσα αντί τον Θεό και κάνοντας αυτό το λάθος γίνεται έπειτα έρμαιο του Διαβόλου. Ο Διάβολος αφού κερδίζει την εμπιστοσύνη του μετά τον οδηγεί στην απελπισία. 
Καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἄνδρα ὄρθιον ἀναβαίνοντα ἐκ τῆς γῆς, καὶ οὗτος διπλοΐδα ἀναβεβλημένος. καὶ ἔγνω Σαούλ, ὅτι οὗτος Σαμουήλ, καὶ ἔκυψεν ἐπὶ πρόσωπον αὐτοῦ ἐπὶ τὴν γῆν καὶ προσεκύνησεν αὐτῷ. Α' Βασ. 28,14
Δηλαδή, ο Σαούλ την ρώτησε τι ακριβώς είδες; Εκείνη απάντησε είδα ένα όρθιο άνδρα να ανεβαίνει από τον Άδη και ήταν ντυμένος με διπλοΐδα. Αμέσως ο Σαούλ αντελήφθη ότι αυτός ήταν ο Σαμουήλ, έσκυψε μέχρις εδάφους το πρόσωπό του και προσκύνησε τον Σαμουήλ

Διπλοΐδα εννοεί χιτώνα και επειδή τυλίγεται στο σώμα διπλά λέγεται διπλοΐδα. Εδώ η μάντισσα κερδίζει την εμπιστοσύνη του Σαούλ λέγοντας του ότι βλέπει κάποιον με την ενδυμασία του Σαμουήλ.  Το ίδιο προσπαθούσε να κάνει και το πονηρό πνεύμα που ήταν στην κοπέλα, δηλαδή να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων. Λέγοντας αλήθεια, δηλαδή ότι ο Παύλος και ο Σίλας είναι άνθρωποι του Θεού, προσπαθούσε να παρασύρει στο ψέμα. Θα αποκτούσε κύρος και θα παρέσερνε τους ανθρώπους. 
Δηλαδή ο Διάβολος ακόμη και όταν λέει την αλήθεια την λέει για κακό σκοπό !
Στον επόμενο στίχο διαβάζουμε:
καὶ εἶπε Σαμουήλ· ἱνατί παρηνώχλησάς μοι ἀναβῆναί με; καὶ εἶπε Σαούλ· θλίβομαι σφόδρα, καὶ οἱ ἀλλόφυλοι πολεμοῦσιν ἐν ἐμοί, καὶ ὁ Θεὸς ἀφέστηκεν ἀπ᾿ ἐμοῦ καὶ οὐκ ἐπακήκοέ μοι ἔτι καὶ ἐν χειρὶ τῶν προφητῶν καὶ ἐν τοῖς ἐνυπνίοις· καὶ νῦν κέκληκά σε γνωρίσαι μοι τί ποιήσω. Α' Βασ. 28,15 
Ο Σαμουήλ είπε προς τον Σαούλ, γιατί με ενόχλησες και με κάλεσες να ανεβώ εδώ; Απάντησε ο Σαούλ, βρίσκομαι σε πολύ μεγάλη θλίψη. Οι αλλόφυλοι πολεμούν εναντίον μου, ο Θεός έχει απομακρυνθεί από εμένα και δεν με ακούει πλέον αν και τον παρακαλώ. Δεν μου απαντά ούτε δια μέσου των προφητών ούτε με ενύπνια. Και τώρα σε έχω καλέσει για να μου πεις και να με συμβουλέψεις τι πρέπει να κάνω
Το διαβολικό πνεύμα αφού πρώτα κερδίζει την εμπιστοσύνη του Σαούλ έπειτα τον παρασέρνει και τον οδηγεί στην απελπισία, το μεγαλύτερο όπλο του Διαβόλου. 
Έπειτα έρχεται είτε η αυτοκτονία είτε κάτι άλλο και εν τέλει η απώλεια.
Το ίδιο έγινε και με τον Ιούδα, το ίδιο γίνεται και με τους μτ Ιεχωβά για τους οποίους έχει εφεύρει ο Σατάν την απαγόρευση μεταγγίσεως αίματος ώστε να γίνει μια πλάγια αυτοκτονία και να απωλεσθεί ο πλανημένος συνάνθρωπος μας. Βλέπουμε τον υποτιθέμενο Σαμουήλ να εμφανίζεται και να λέει γιατί με ενοχλείς, φυσικά οποιοσδήποτε καταλαβαίνει ότι εδώ πρόκειται περί πονηρού πνεύματος, είναι εντελώς εξόφθαλμο αυτό.
Αφενός διότι καλείται μέσω της νεκρομάντισσας και αφετέρου διότι οι άγιοι ακόμη και στην Παλαιά Διαθήκη δεν έχουν ανάγκη να καλεστούν ώστε να επέμβουν υπέρ βοήθειας κάποιου. Δηλαδή δεν παρενοχλούνται από την τάχα ωραία ησυχία τους εάν κάποιος τους ζητάει την βοήθεια τους αλλά αντιθέτως αυτοί οι ίδιοι προσεύχονται από μόνοι τους για την κατάσταση.
Καὶ εἶπε Κύριος πρός με· ἐὰν στῇ Μωσῆς καὶ Σαμουὴλ πρὸ προσώπου μου, οὐκ ἔστιν ἡ ψυχή μου πρὸς αὐτούς· ἐξαπόστειλον τὸν λαὸν τοῦτον, καὶ ἐξελθέτωσαν. Ο ίδιος ο Κύριος λέγει στον προφήτης Ιερεμία για τον Μωυσή και τον Σαμουήλ ότι ακόμη και εάν σταθούν ενώπιον του αυτός δεν θα τους ακούσει. Εδώ εμφανίζονται από τον Θεό δύο σωματικά νεκροί να προσεύχονται υπέρ του λαού και θα ήταν εντελώς παράδοξο να ομιλεί έτσι ο Κύριος εάν οι νεκροί ήταν σε ύπνο ή εάν δεν προσεύχονταν για τους επί γης. Εξ άλλου ο Ιερεμίας που του τα λέγει αυτά ο Χριστός είναι στην ίδια θέση με τους δύο αυτούς δηλαδή έχει και παρρησία και προφήτης είναι, επίσης έχουμε την Αποκάλυψη η οποία μας δείχνει καθαρά ότι αυτοί που είναι στον ουρανό προσεύχονται, το ίδιο έκαναν και οι προ Χριστού. 
Επιπλέον η νεκρομάντισσα αν και όλοι οι νεκροί προ Χριστού ήταν στον Άδη, αλλά όχι στο ίδιο μέρος, δεν είχε καμία εξουσία και δύναμη να καλέσει οποιοδήποτε πνεύμα δικαίου, αντιθέτως οι δίκαιοι έχουν εξουσία εναντίων όφεων και σκορπίων, του αρχαίου όφι του Διαβόλου, και αυτό δεν είναι μόνο στην Καινή Διαθήκη. 
Ο σατανάς όμως μπορεί να μεταμφιεστεί και σε άγγελο, ενώ όπως πολλές φορές έχουμε ακούσει σε διάφορες διηγήσεις παρασύρει στην πλάνη ή ακόμη και στον θάνατο. 
Όπως έγινε με κάποιον μοναχό ο οποίος νόμιζε ότι αγίασε και εν τέλει μετά από δήθεν υπόδειξη ότι ο Θεός θα τον πάρει στον ουρανό ανέβηκε σε ένα βράχο και έπεσε ο δυστυχής και σκοτώθηκε ή διάφορα άλλα παρόμοια περιστατικά.
Το ότι καμία φορά, όχι εδώ, εμφανίζεται να γνωρίζει το μέλλον, εντός εισαγωγικών γνωρίζει, αυτό είναι απόρροια υπολογισμού συνεργασίας και γνώσης.  
Υπολογισμού, ο Σατάν μπορεί να υπολογίζει καλύτερα από όλους τους υπερυπολογιστές μαζί, έτσι μπορεί να υπολογίσει μελλοντικές καταστάσεις με μεγάλη επιτυχία. 
Συνεργασίας, συνεργάζεται με τα άλλα δαιμόνια, έτσι μπορεί να ξέρει γεγονότα πολύ γρήγορα
Γνώσης, ο Σατάν έχει δει εκατομμύρια περιπτώσεις και όπως κατατάσσει τον κάθε ένα και του επιτίθεται αναλόγως έτσι προβλέπει και εξελίξεις σύμφωνα με την προσωπικότητα ή άλλα πράγματα.
Εάν τα προσθέσουμε όλα αυτά μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε γιατί ενίοτε ο Σατάν γνωρίζει μελλοντικά γεγονότα αλλά στην πραγματικότητα αυτά δεν είναι γνώση αλλά μια πρόβλεψη.
Το πονηρό πνεύμα εδώ λέει την αλήθεια στον Σαούλ αλλά όπως είπαμε με κακό σκοπό.
Καὶ εἶπε Σαμουήλ· ἱνατί ἐπερωτᾷς με; καὶ Κύριος ἀφέστηκεν ἀπὸ σοῦ καὶ γέγονε μετὰ τοῦ πλησίον σου· καὶ πεποίηκε Κύριός σοι καθὼς ἐλάλησε Κύριος ἐν χειρί μου, καὶ διαῤῥήξει Κύριος τὴν βασιλείαν σου ἐκ χειρός σου καὶ δώσει αὐτὴν τῷ πλησίον σου τῷ Δαυίδ διότι οὐκ ἤκουσας φωνῆς Κυρίου καὶ οὐκ ἐποίησας θυμὸν ὀργῆς αὐτοῦ ἐν Ἀμαλήκ, διὰ τοῦτο τὸ ῥῆμα ἐποίησε Κύριός σοι ἐν τῇ ἡμέρᾳ ταύτῃ καὶ παραδώσει Κύριος τὸν Ἰσραὴλ μετὰ σοῦ εἰς χεῖρας ἀλλοφύλων, καὶ αὔριον σὺ καὶ οἱ υἱοί σου μετὰ σοῦ πεσοῦνται, καὶ τὴν παρεμβολὴν Ἰσραὴλ δώσει Κύριος εἰς χεῖρας ἀλλοφύλων. Α' Βασ. 28,16-19
Δηλαδή, ο Σαμουήλ του απήντησε γιατί με ρωτάς; Εγώ δεν μπορώ πλέον να σε βοηθήσω, γιατί ο Κύριος έχει απομακρυνθεί από σένα και είναι προστάτης και βοηθός του Δαυίδ. 
Ο Κύριος έκανε ο,τι είχε προφητεύσει δια μέσω εμένα. Θα σπάσει ο Κύριος και θα αφαιρέσει από σένα την βασιλεία σου και θα την δώσει στον Δαυίδ. Και αυτό διότι δεν υπάκουσες στην φωνή του Κυρίου ώστε να πολεμήσεις τους Αμαληκίτες και να εκτελέσεις εναντίον αυτών όσα η δικαία οργή του επέβαλλε. Για αυτόν τον λόγο θα επιφέρει ο Κύριος τιμωρία εναντίον σου. Ο Κύριος θα παραδώσει μαζί με εσένα και όλους τους Ισραηλίτες στα χέρια των αλλοφύλων. Αύριο εσύ και τα παιδιά σου θα φονευθούν από τους Φιλισταίους και ολόκληρη η παρεμβολή των Ισραηλιτών θα δοθεί από τον Κύριο στα χέρια των Φιλισταίων.
Το πονηρό πνεύμα λέγοντας του αυτό τον παρασύρει στην απελπισία, δεν του μιλάει όπως ένας άνθρωπος του Θεού ώστε να προσπαθήσει να τον συνεφέρει και να τον παρηγορήσει αλλά απλά του λέει ότι δεν γίνεται τίποτα για την κατάσταση και ότι το τέλος του είναι προδιαγεγραμμένο. Και στους Νινευίτες είχε προφητευθεί καταστροφή αλλά όταν μετανόησαν δεν έγινε αυτό, ο δε Ιωνάς έχει ένα παρόμοιο λόγο με τον δήθεν Σαμουήλ και στενωχριέται και ο Κύριος τον διδάσκει.
Φυσικά ο πραγματικός Σαμουήλ θα μπορούσε να του πει ότι εάν μετανοούσε και άκουγε τον Κύριο τότε αυτός θα ήταν βοηθός του και τίποτα κακό δεν θα τον άγγιζε αφού η εύνοια του Θεού προς τον Δαυίδ δεν ήταν προσωποληπτική.
Για το θέμα διαβάζουμε στα Παραλειπόμενα καὶ ἀπέθανε Σαοὺλ ἐν ταῖς ἀνομίαις αὐτοῦ, αἷς ἠνόμησε τῷ Θεῷ κατὰ τὸν λόγον Κυρίου, διότι οὐκ ἐφύλαξεν· ὅτι ἐπηρώτησε Σαοὺλ ἐν τῶ ἐγγαστριμύθῳ τοῦ ζητῆσαι, καὶ ἀπεκρίνατο αὐτῷ Σαμουὴλ ὁ προφήτης· καὶ οὐκ ἐζήτησε Κύριον, καὶ ἀπέκτεινεν αὐτὸν καὶ ἐπέστρεψε τὴν βασιλείαν τῷ Δαυὶδ υἱῷ Ἰεσσαί. Α' Παραλ. 10,13-14.
Δηλαδή, κατ' αυτόν τον τρόπο πέθανε ο Σαούλ εξ αιτίας των παρανομιών του, τις οποίες διέπραξε ενώπιον του Θεού, διότι παρέβη τον λόγον του Κυρίου και δεν φύλαξε τον νόμο του. Μια από τις παρανομίας του ήταν και το ότι πήγε να συμβουλευθεί την μάγισσα για να μάθει το μέλλον του και πήρε απόκριση από τον προφήτη Σαμουήλ. Δεν συμβουλεύθηκε τον Κύριο και ο Κύριος παραχώρησε τον τραγικό αυτό θάνατο στον Σαούλ και έδωσε την βασιλεία του Ισραηλιτικού λαού στον Δαυίδ, τον γιό του Ιεσσαί. 
Αυτή λοιπόν η παρανομία οδηγεί στην απομάκρυνση του Κυρίου και στην πλάνη.
Εάν κάποιος ζητήσει προφήτη ή άλλον άνθρωπο του Θεού ζητάει τον ίδιο τον Θεό αφού ο Κύριος είναι που έχει ορίσει τους αποστόλους τους προφήτες ή τους αγίους οι οποίοι είναι βοηθοί μας αλλά και οδηγοί μας προς αυτόν. Είναι δρόμοι που οδηγούν στην Οδό στην Αλήθεια και την Ζωή.
Ο Αβραάμ στην παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου ομιλεί προς τον πλούσιο με εξουσία ενώ τα λόγια του εάν τα παρατηρήσουμε είναι ακριβώς σαν να ομιλεί ο ίδιος ο Χριστός, ο δε απόστολος λέγει υπὲρ Χριστοῦ οὖν πρεσβεύομεν, δηλαδή αντί του Χριστού πρεσβεύουμε. Η φράση, αποκρίθηκε ο Σαμουήλ ο προφήτης, ο Σαούλ δεν ζήτησε τον Κύριο, μας βεβαιώνει ότι πονηρό πνεύμα πλάνησε τον Σαούλ.Ο Σαούλ θα μπορούσε να μετανοήσει να προσευχηθεί ή να ρωτήσει το Εφόδ αλλά δυστυχώς έτρεξε να ρωτήσει την μάντισσα, από εκεί και πέρα έγινε παιχνίδι στα χέρια του διαβόλου.
Εν τέλει γίνεται φανερό ότι ο στίχος αυτός δεν είναι λάθος ή παράδοξος αφού και στο Α' Βασιλειών βλέπουμε να λέει ότι μιλάει ο Σαμουήλ, καὶ εἶπε Σαμουήλ· στίχος 28,1 καὶ εἶπε Σαμουήλ· στίχος 28,16, ἀπὸ τῶν λόγων Σαμουήλ· στίχος 28,20, αλλά όμως δημιουργεί εκ πρώτης όψεως μια απορία, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι η Βίβλος κάνει αναφορά όχι στο ποιος πραγματικά απάντησε στον Σαούλ, αλλά στο ποιόν έβλεπε ο πλανεμένος Σαούλ να του απαντάει.  
Εν τέλει έχουμε τα εξής στοιχεία, όποιος συμβουλεύεται τον προφήτη συμβουλεύεται και τον Κύριο, εδώ όμως έχουμε αντιδιαστολή, του μίλησε ο προφήτης, δεν ζήτησε τον Κύριο, ο προφήτης είναι στόμα Κυρίου, η νεκρομάντισσα δεν έχει καμία δύναμη αντιθέτως οι δίκαιοι έχουν επάνω στους μάντεις και τον πατέρα τους τον διάβολο, ο δήθεν Σαμουήλ ομιλεί πονηρά και όχι με αγάπη όπως ο Αβραάμ στον πλούσιο, επιπλέον του λέγει ότι τον ενοχλεί, οπότε όλα αυτά μας κάνουν φανερό ότι ο Σαούλ πλανήθηκε και έβλεπε Σαμουήλ αλλά στην πραγματικότητα αυτό που του μιλούσε ήταν πονηρό πνεύμα.  Για καλύτερη κατανόηση δείτε την ομιλία του γέροντα Δανιήλ ο άγγελος που δεν ήταν άγγελος.






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου