Πεντηκοστιανισμός εντός των τειχών
Φωτισμένες
αγίου γέροντα Δανιήλ Γούβαλη 

Η σχέση του Θεού με τον άνθρωπο είναι μια σχέση που έχει πάρα πολύ λεπτότητα και όποιος προχωρεί σε αυτήν την σχέση πρέπει πάντα να λαμβάνει υπόψη όσα θέσπισε ο Κύριος, οι Απόστολοι, και τα ερμήνευσαν οι Πατέρες της Εκκλησίας,
και ένα βασικό, μια βασική προϋπόθεση είναι η ταπείνωση, ταπεινά να προχωρεί κανείς, και με υπομονή να πλησιάζει τον Θεό, την χάρη Του, και να λάβει κάποια από τα δώρα του Ουρανού. Έχουμε λοιπόν ανθρώπους και εκτός της Εκκλησίας, όπως είναι οι Πεντηκοστιανοί, και εντός της Εκκλησίας, που είναι οι λεγόμενες Φωτισμένες, οι όποιοι και οι οποίες με εγωισμό και με εκβιαστικό τρόπο λένε ότι εμείς προχωρούμε ανεβαίνουμε στην κορυφή του βουνού, παίρνουμε όλα τα χαρίσματα και αρχίζουν να σκορπίζουν χαρίσματα πνευματικά, ευλογίες και εμείς είμαστε το κάτι άλλο και διαφέρουμε από όλους τους άλλους. Σήμερα λοιπόν ο κύριος Μηνάς ο συνεργάτης της εκπομπής αυτής, ο οποίος έχει γνωρίσει πολύ καλά τον χώρο των φωτισμένων, θα μας κατατοπίσει επάνω σε αυτό το θέμα

π.Δανιήλ: Καταρχήν κύριε Μηνά όταν μπαίνουμε σε μια αίθουσα που γίνονται συνάξεις των φωτισμένων, τι ακριβώς παρατηρούμε στην αίθουσα αυτή;

κ. Μηνάς: Είναι μια αίθουσα που δεν διαφέρει κατά τίποτα από μια αίθουσα Χριστιανικού σπιτιού και μάλιστα βλέπουμε εικόνες γύρω γύρω, από πάνω μέχρι κάτω στους τοίχους, καντήλια, επίσης πολλές φορές βρίσκονται και εσταυρωμένοι μέσα εκεί, λιβάνια, διάφορα πράγματα ευσέβειας εκεί και έχει κανείς την εντύπωση όταν πρωτομπαίνει ότι πηγαίνει σε μια Ορθόδοξη Χριστιανική συνάθροιση.

π.Δανιήλ: Δεν του πάει ποτέ ο νους ότι είναι κάτι στο οποίο δρουν τα πονηρά πνεύματα, το πνεύμα της πλάνης. Συνήθως τι άνθρωποι συχνάζουν σε αυτές τις συγκεντρώσεις;

κ. Μηνάς: Άνθρωποι οι οποίοι έχουν διάφορα βάσανα, ας πούμε γυναίκες οι οποίες πιστεύουν ότι είναι μαγεμένες, άνθρωποι που έχουν κάποια σωματική ασθένεια, και καλοπροαίρετοι επίσης, ευσεβείς άνθρωποι που νομίζουν ότι εκεί βρίσκουν την φώτιση, νομίζουν ότι βρίσκουν μια ατμόσφαιρα της πρώτης Χριστιανικής Εκκλησίας, γενικώς είναι άνθρωποι ευσεβείς θα λέγαμε, ευσεβείς ουκ κατ' επίγνωση όπως είπατε και εσείς, οι φωτισμένες έχουν ένα εγωισμό νομίζουν ότι είναι το παν, πάντως εκεί είναι άνθρωποι άρρωστοι πνευματικά και ψυχικά αλλά και ευσεβείς.

π.Δανιήλ: Τώρα ας υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε σε ένα τέτοιο χώρο μαζί με αυτούς τους ανθρώπους και αρχίζει να λειτουργεί η σύναξη αυτή. Πως ξεκινά η σύναξη τους;

κ. Μηνάς: Ξεκινά αρχικώς με την παράκληση της Παναγίας κανονικά με ένα ενθουσιαστικό τρόπο ψάλλουν όλες μαζί και αφού σταυροκοπιούνται περιφέρεται λιβανιστήρι με λιβάνι, άλλοι προσκυνούν τις εικόνες εκείνη την στιγμή, και μετά γίνεται μικρή παύση και αρχίζει κάποια φωτισμένη η οποία έχει όπως πιστεύουν το χάρισμα της φώτισης από το Άγιο Πνεύμα να διαβάζει σε ένα τετράδιο εκείνα που έγραψε την νύχτα ή την ημέρα κατ' έμπνευση του Αγίου Πνεύματος, της Παναγίας, του Χριστού. Διαβάζει λοιπόν, άρρητα αθέμιτα είναι τα περισσότερα, έχουν και μια ομοιοκαταληξία, μάλιστα βεβιασμένη ομοιοκαταληξία πολλές φορές. Και πολλές φορές είναι εντελώς ακατανόητα αυτά που ακούει κανείς.

π.Δανιήλ: Και θα μπορούσαμε αγαπητοί ακροατές να παρακολουθήσουμε ένα τέτοιο ποίημα.





π.Δανιήλ: Βλέπουμε εδώ ότι ο λόγος έχει κάποια ηρεμία, πάντοτε σε αυτό το στυλ προχωρεί η ανάγνωση των τετραδίων τους;

κ. Μηνάς: Όχι, έχουμε και ζωηρότερες εκφωνήσεις της φώτισης εντός εισαγωγικών. Ανάλογα με την έξαρση που έχει εκείνος που διαβάζει το τετράδιο του ή που μιλάει εκ του προχείρου χωρίς να διαβάζει τίποτα, κατ' έμπνευση πάντοτε της Παναγίας, του Κυρίου Ιησού Χριστού και του Αγίου Πνεύματος, ζωηρότερες ομιλίες, αργότερα έχουμε και πολύ χειρότερες καταστάσεις έχουμε και γλωσσολαλιές, έχουμε και πράγματα που μοιάζουν πραγματικά δαιμονικά και τρομάζει κανείς.

π.Δανιήλ: Εγώ δεν ξέρω εάν σας έχω πει κάποτε έτυχε να ακούσω σε κασέτα γλωσσολαλιά Πεντηκοστιανών και γλωσσολαλιά φωτισμένων δεν διέφερε καθόλου και υπήρχε και αυτό το έντονο το στυλ, ας πούμε το υστερικό, που έμοιαζε με παραλήρημα. Το έχετε αισθανθεί αυτό να έχουν μια κατάσταση παραληρήματος;

κ. Μηνάς: Σε τέτοιο σημείο υπάρχει αυτό που λέτε πατέρα Δανιήλ, που σε μια μεγάλη σύναξη που υπήρχε των φωτισμένων λίγο παλαιοτέρα, έβαλαν τέτοιες φωνές εκεί που η γειτονιά αναγκάστηκε να καταφύγει στην Αστυνομία και έκλεισε η σύναξη εκείνη επειδή τρόμαζαν οι γείτονες.

π.Δανιήλ: Δηλαδή ήταν πηγή τρομοκρατίας.

κ. Μηνάς: Ακριβώς. Πηγή τρομοκρατίας, ανησυχίας και άγχους εκείνων που άκουγαν, εκείνων που  μιλούσαν, γενικότερα δεν υπήρχε ειρήνη

π. Δανιήλ: Σε αυτήν την κατάσταση που είναι κάπως έντονη και όλα είναι σε έξαρση και τα νεύρα είναι τεντωμένα και υπάρχει ένα θρησκευτικό παραλήρημα τυχαίνει πολλές φορές να παρουσιάζονται ως μεταδίδουσες οι φωτισμένες Άγιο Πνεύμα;

κ. Μηνάς: Άγιο Πνεύμα, θεραπείες, προφητείες...

π. Δανιήλ: Οι προφητείες έχουν κάποιο εδικό στυλ κάποιο εδικό χρωματισμό;

κ. Μηνάς: Ναι ότι θα γίνουν σεισμοί και καταποντισμοί. Σεισμοί γίνονται συνέχεια, τρέμει συνεχώς η Γη. Λένε λοιπόν για καταστροφές, ότι θα έρθει ο Αντίχριστος όπου να 'ναι την πόρτα μας κτυπάει, γενικώς υπάρχει τρόμος εκεί. Αντί να περιμένουν τον Χριστό οι Χριστιανοί εκείνοι, αντί να προσεύχονται, την Παράκληση να έλεγαν έφτανε, ασχολούνται με προφητείες με θεραπείες και λοιπά. Είναι μια κατάσταση τρομακτική, η οποία κατάσταση δεν έχει περιέλθει σε γνώση του πολύ κόσμου γιατί γίνονται περίπου κρυφά οι συνάξεις αυτές. Υπάρχει μια σύναξη που δεν μπορείς να μπεις εύκολα μέσα, υπάρχει μάλιστα και μια σιδερένια πόρτα, εκεί ρωτάνε ποιος σε έστειλε; ποιος σε έφερε;

π. Δανιήλ: Ήδη αισθάνονται ότι κάτι άσχημο συμβαίνει και για αυτό δεν μπορεί να βγει στο φως το σημείο, δεν δέχεται καθαρό αέρα, πρέπει να γίνεται στα κρυφά.

κ. Μηνάς: Περίπου έχουν συναίσθηση ότι αυτό που γίνεται, γίνεται ερήμην της Εκκλησίας, το νιώθουν αυτό μέσα τους, τους δίνει μια πληροφορία.

π. Δανιήλ: Θα μπορούσαμε τώρα αγαπητοί ακροατές να παρακολουθήσουμε πάλι ποιήματα των φωτισμένων αλλά σε ένα στυλ πιο αγριωπό, περισσότερο τέντωμα νεύρων.


π. Δανιήλ: Εδώ ακούσαμε και γλωσσολαλιές.

κ. Μηνάς: Βέβαια… Η γλωσσολαλιά ξέρετε είναι μεταπολεμικό φαινόμενο. Μάλιστα είναι φαινόμενο κατά δεκαετία του 1970, παλαιοτέρα οι φωτισμένες δεν είχαν γλωσσολαλιά, απλώς έγραφαν σε ένα τετράδιο εκείνα που τους έδινε τάχα το Άγιο Πνεύμα. Και άλλα παραληρηματικά πράγματα ανέφεραν και διάβαζαν αλλά δεν είχαν γλωσσολαλιά, τώρα τελευταία είναι η γλωσσολαλιά, τα τελευταία χρόνια.
 
π. Δανιήλ: Και η γλωσσολαλιά υπάρχει και στον χώρο τον Γκουρουϊστικό.  Ενθυμούμε κάποιον ο οποίος είχε μπλέξει με μια τέτοια ομάδα παραθρησκευτική, στην οποία γίνονταν σεμινάρια, στα οποία σεμινάρια πλήρωνε και αρκετά χρήματα, και κάποτε ήταν να γίνει ένα σεμινάριο, τα δώρα του πνεύματος, και ο επικεφαλής ο οποίος παρουσιαζόταν ως παιδαγωγός μέγας και ως ψυχολόγος ακουμπούσε τα χέρια επάνω στο κεφάλι, έδινε Άγιο Πνεύμα και αμέσως άρχιζαν και γλωσολλαλούσαν.
 
κ. Μηνάς: Ξέρετε εάν το δούμε ευρύτερα πατέρα Δανιήλ το πράγμα είναι μέσα στο πλαίσιο της Νέας Εποχής αυτό, υπάρχει η λεγόμενη κατά αυτούς, όχι κατά τους φωτισμένους, κατά γενικότερα αυτό το πνεύμα το Νεοεποχίτικο, ότι τώρα στις έσχατους καιρούς, όπως λένε, υπάρχει έκχυση του Αγίου Πνεύματος, μέσα σε αυτό το πλαίσιο δρουν και οι φωτισμένες σε ότι αφορά το ζήτημα της γλωσσολαλιάς.
 
π. Δανιήλ: Εδώ θα θέλαμε να ρωτήσουμε τους Πεντηκοστιανούς τι έχουν να πουν για αυτές τις γλωσσολαλιές που γίνονται στις συνάξεις των φωτισμένων; Προέρχονται από το Άγιο Πνεύμα αυτές οι γλωσολλαλιές; Οι άλλες γλωσσολαλιές μέσα σε παραθρησκευτικές ομάδες προέρχονται από το Άγιο Πνεύμα; Ξέρετε έχουμε και γλωσολαλιές στους Δερβίσηδες τους Μουσουλμάνους. Καθώς γίνονται οι χοροί, που είναι σε τόση μεγάλη ένταση, αρχίζουν και γλωσολαλιές.
 
κ. Μηνάς: Έχουμε και στον χώρο του πνευματισμού παλαιοτέρα γλωσσολαλιά.
 
π. Δανιήλ: Κάποτε είχα διαβάσει ότι ένα μέντιουμ στην Ιταλία μιλούσε περίπου τριάντα, τριανταεξι γλώσσες, οι μισές ήταν γλώσσες λαλούμενες τώρα και γλώσσες αρχαίες, δήθεν αρχαίες.
 
κ. Μηνάς: Αυτή ήταν η Ευσαπία Παλαντίνο.
 
π. Δανιήλ: Μάλιστα, λοιπόν είπαμε ότι γίνονται και θεραπείες, οι θεραπείες ακολουθούν κάποια τακτική;
 
κ. Μηνάς: Ναι βέβαια οι θεραπείες γίνονται συνήθως ως εξής. Παίρνουν τον Τίμιο Σταυρό και αρχίζουν και σταυρώνουν τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι έχουν μάγια και λοιπά. Μια φορά θυμάμαι ότι ένας τέτοιος άνδρας φωτισμένος είχε ένα Σταυρό ο οποίος είχε στο πάνω του σκέλος ένα καρφί. Λοιπόν όπως σταύρωνε μια γυναίκα την κένταγε με το αιχμηρό αυτό σημείο του Τιμίου Σταυρού και η γυναίκα πονούσε. Τότε λοιπόν εκείνος έλεγε, και οι άλλοι, ότι είναι το πονηρό πνεύμα που φωνάζει, ενώ πονούσε από το κέντημα που της έκανε ο άνθρωπος αυτός.
 
π. Δανιήλ: Μήπως το κάρφωναν το πονηρό πνεύμα να φύγει από πάνω της;
 
κ. Μηνάς: Πιθανόν και αυτό...

π. Δανιήλ: Συμβαίνουν και αυτά... Αγαπητοί ακροατές όπως είπαμε προηγουμένως σε ορισμένες περιπτώσεις ο επικεφαλής της συνάξεως, η οποία συνήθως επικεφαλής είναι γυναίκα, έχει την εντύπωση ότι είναι κάτι σαν τους Αποστόλους και όπως οι Απόστολοι μετέδιδαν Άγιο Πνεύμα έτσι και αυτές οι γυναίκες οι φωτισμένες πιστεύουν ότι μεταδίδουν Άγιο Πνεύμα και μάλιστα πολλές φορές είναι τέτοια έντονη η προτροπή που κάνουν και η διαταγή που κάνουν να υποχρεωθεί, να αναγκαστεί, ο άλλος να λάβει Άγιο Πνεύμα που το ακούς και βγαίνεις έξω από τα ρούχα σου. Ας παρακολουθήσουμε ένα σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο.


π. Δανιήλ: Δηλαδή όπως το είπαμε στον τίτλο, Πεντηκοστιανισμός εντός των τειχών.

κ. Μηνάς: Μέσα στην Ορθόδοξο χώρα.
 
π. Δανιήλ: Αγαπητοί μου Χριστιανοί, εάν θέλετε γλωσσολαλιές έχουμε και εμείς μην πάτε στους Πεντηκοστιανούς, αν μπορούσαμε να το πούμε αυτό. Δεν μου λέτε κύριε Μηνά έχουν σύνδεσμο με ιερείς, με Επισκόπους, με Εκκλησιαστική παρουσία στον χώρο;
 
κ. Μηνάς: Όχι, εάν είχαν σύνδεσμο με Επισκόπους και με την Εκκλησία μας την ζωντανή, δεν θα είχαν τέτοια φαινόμενα, θα άκουγαν τον πνευματικό τους. Στην Εκκλησία πηγαίνουν, είναι φιλακόλουθες, αλλά τι γίνεται; Λέει σύμφωνα με ένα βιβλίο παλαιότερης φωτισμένης η οποία ήταν και αρχηγός αρχικά το 1925, πάμε στην Εκκλησία για να λέμε στους ιερείς τις αμαρτίες μας και όχι την χάρη μας. Να πούμε στους ακροατές μας ότι πολλοί δυστυχώς ιερείς που είναι κατά καιρούς αποσχηματισμένοι, καθηρημένοι, έρχονται σε επαφή με αυτούς τους ανθρώπους. Επίσης και μερικοί σχισματικοί, οι ανθρώπινες αδυναμίες, επειδή κάνουν ευχέλαια αυτές πολλά οδηγούν ενδεχομένως αυτούς τους ανθρώπους κοντά στις φωτισμένες, έτσι δεν έχουν γνήσιο πνευματικό ώστε να εξομολογούνται.
 
π. Δανιήλ: Αυτές θα θέλουν να υπάρχει και η παρουσία του ράσου εκεί μέσα ώστε κάποιος που θα μπει για πρώτη φορά θα δει και ράσο θα πει είναι και ιερείς εδώ μέσα, οπότε είναι μια κανονική Ορθόδοξη σύναξη και δεν έχει κάτι το ύποπτο και το σφαλερό και το πλανημένο.
 
κ. Μηνάς: Μια σύναξη στο κέντρο της Αθήνας έχει ακόμη και το έπιπλο του επιταφίου μέσα, με λάβαρα και λοιπά και όταν βλέπει κανείς τέτοια πράγματα λέει ότι εδώ είναι μια κατάσταση κανονική.
 
π. Δανιήλ: Τώρα καθώς αντιμετωπίζουμε αυτήν την κατάσταση θα πρέπει να επισημάνουμε κάτι; Να δώσουμε κάποια κριτήρια στους αγαπητούς μας ακροατές να μην παρασύρονται σε αυτές τις συνάξεις που είναι το εντελώς παρόμοιο με αυτά που γίνονται στις συνάξεις των Πεντηκοστιανών; Είναι φυσικά δυσάρεστα όλα αυτά τα φαινόμενα, εκεί μέσα οργώνουν, δίνουν και παίρνουν τα πνεύματα της πλάνης, άλλωστε κάθε τόσο μας λέει η Γραφή προσέχετε τα πνεύματα της πλάνης, δοκιμάζετε τα πνεύματα, θα έρθει εποχή που θα πλανηθούν ει δυνατόν και οι εκλεκτοί. Λοιπόν πρέπει κάποια σημεία να τα προσέξουν οι αγαπητοί μας ακροατές, οι αγαπητοί μας Χριστιανοί. Ένα σημείο λοιπόν που πρέπει να προσέξουμε είναι εάν υπάρχει σύνδεσμος με τον Επίσκοπο της περιοχής, εάν υπάρχει σύνδεσμος με τον ιερέα της περιοχής.
 
κ. Μηνάς: Το αδύνατο σημείο στις σχέσεις μεταξύ Επισκόπου πνευματικού και των φωτισμένων είναι ότι δεν ξέρει ο ιερεύς ή ο Επίσκοπος της περιοχής ότι η συγκεκριμένη γυναίκα η οποία φιλά το χέρι του Δεσπότη ή του ιερέα τι κάνει. Εάν το ήξερε θα τις συμβούλευε, δεν το λένε αυτό.
 
π. Δανιήλ: Και τους λένε ότι έχει σχέση με τα δήθεν χαρίσματα τους ή το αποκρύπτουν;
 
κ. Μηνάς: Υπάρχει μια τάχα ταπεινολογία, δήθεν μην επαίρεστε ότι έχετε χάρισμα. Με αυτό το πνεύμα δεν το λένε στον ιερέα. Μερικές ενδεχομένως όπως είπατε προηγουμένως ότι έχουν την συναίσθηση αυτό που κάνουν ίσως είναι μακριά από την Εκκλησία πιθανόν να υπάρχει αυτή η πληροφόρηση μέσα τους και να το αποκρύπτουν.
 
π. Δανιήλ: Ένα άλλο που πρέπει να έχουμε υπόψη μας, η μελέτη των Πατερικών κειμένων. Υπάρχουν Πατερικά κείμενα, πάρα πολλές σελίδες, που αναφέρονται στα εξής θέματα, διάκριση πνευμάτων, διάκριση πνευματικών καταστάσεων, διάκριση ενυπνίων, διάκριση οραμάτων. Εκεί οι Πατέρες της Εκκλησίας με την σοφία τους, με το Άγιο Πνεύμα που έχουν μέσα τους, λένε ότι προσέξετε αν φερ' ειπείν, ένα παράδειγμα, εάν είναι πάρα πολύ συχνά τα οράματα, πάρα πολύ συχνά τα ενύπνια και λοιπά κάτι δεν πάει καλά.
 
κ. Μηνάς: Ξέχασα να αναφέρω στην αγάπη σας ότι οι φωτισμένες έχουν χαρακτηριστικά εξωτερικά γνωρίσματα, φοράνε συνήθως ένα άσπρο μαντήλι, κρατάνε μεγάλους σταυρούς, έχουν τεράστια κομποσκοίνια.
 
π. Δανιήλ: Ένα άλλο σημείο που πρέπει να προσέξουμε είναι ότι όπου υπάρχει πραγματικά Άγιο Πνεύμα μεταδίδεται στις ψυχές των ανθρώπων που συγκεντρώνονται εκεί η χαρά, η ειρήνη, η γαλήνη, η πραότητα, διότι λέει ο καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι η ειρήνη. Εσείς που γνωρίσατε αυτούς τους ανθρώπους, που βλέπετε αυτούς τους ανθρώπους, βλέπετε στα πρόσωπα τους της ειρήνη;
 
κ. Μηνάς: Όχι, συνήθως όχι, υπάρχει τρόμος, φοβούνται ότι είναι μαγεμένες, ότι μπορεί κάποιος που πάει μέσα εκεί άγνωστος στην σύναξη να είναι εκ του πονηρού, ένας φόβος γενικώς υπάρχει και μια ανασφάλεια σε αυτούς τους ανθρώπους.
 
π. Δανιήλ: Εδώ που ακούσαμε κάτι από το ηχογραφημένο ντοκουμέντο η γυναίκα που έλεγε λάβε Πνεύμα Άγιο, μπορούν να πουν αυτή είχε ειρήνη;
 
κ. Μηνάς: Ήταν ενθουσιώδης.
 
π. Δανιήλ: Είχε πάρα πολύ αναταραχή
 
κ. Μηνάς: Είχε αναταραχή.
 
π. Δανιήλ: Και η αναταραχή αυτή η οποία ήταν μέσα της και μεταδιδόταν και στο άλλο πρόσωπο δεν μπορεί να έχει καμία σχέση με το Άγιο Πνεύμα.
 
κ. Μηνάς: Έτσι είναι.
 
π. Δανιήλ: Το Άγιο Πνεύμα χορηγεί γαλήνη, ειρήνη, ηρεμία, έχει τύχει να γνωρίσουμε ασκητές θεοφόρους γέροντες στο Άγιο Όρος και αλλού που κάθεσαι δίπλα και νομίζεις ότι είναι η ψυχή τους μια θάλασσα με κανένα κύμα, αρυτίδωτη, και αυτή η γαλήνη και η ειρήνη μεταδίδεται και σε εσένα.
 
κ. Μηνάς: Έτσι είναι. Ψάχνουν ξέρετε πολλές γυναίκες συνήθως, αλλά και άνδρες, να βρουν κάποιον φωτισμένο που να τους λύνει μάγια, να τους λέει για το μέλλον των παιδιών τους, να τους δίνει διάφορα πράγματα, είναι νοσηρή κατάσταση, ενώ ξέρουμε πολύ καλά οι Χριστιανοί ότι ο κάθε ένας πηγαίνει στην ενορία του, ένα πνευματικό καλό μπορεί να επιλέγει, συνδεμένο απολύτως με το σώμα της Εκκλησίας. Της κανονικής Εκκλησίας, να το πούμε αυτό, είναι μια δικλίδα ασφαλείας.

π. Δανιήλ: Νομίζουμε αυτά όλα που είπαμε δώσαμε μια εικόνα στους αγαπητούς μας ακροατές να καταλάβουν ότι γλωσσολαλιές και προφητείες και θεραπείες, ψευτοθεραπείες, δεν είναι μόνο εκτός του χώρου μας, στους Πεντηκοστιανούς, αλλά υπάρχει και εντός των τειχών και πρέπει να προσέχουμε και όταν βγαίνουμε έξω και όταν μπαίνουμε μέσα, παντού ελλοχεύει ο κίνδυνος και είθε ο Θεός να μας προστατεύει από κάθε κίνδυνο διότι όπως λέει και η Αγία Γραφή περιπατούμε εν μέσω παγίδων. Σας ευχαριστούμε κύριε Μηνά που μας βοηθήσατε σε αυτήν την εκπομπή. 
 
 

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου